mandag 13. februar 2012

Lek og humor i snø.

En praksisfortelling.
Jeg er på uteplassen i barnehagen med en gruppe unger,4år. Det er masse snø.Dyp,myk og deilig å hoppe i,skjønner jeg på leken til to gutter. De kravler oppå en stor stein og hopper ned i snøen hver sin gang.De har det så fint,og jeg bare holder meg nær.Er jo redd de skal skli på steinen,som er litt glatt av is,og slå seg.Ofte vi voksne er litt engstelige ved kroppslig lek.Vi tenker blod og utslåtte tenner! Plutselig stuper den ene gutten ned,og nærmest står på hodet nede i snøen.Jeg iler til,tenker at nå blir det skrik.Skal til å ta tak og hale han opp,da strekker han hodet opp,og inni all snøer ser jeg to røde kinn og et stort smil : neimen,hvem slo av lyset da? utbryter han. Snakker om godt humør og humor! Og det har unger masse av!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar